Monday, 20 February 2012

Kasih ALLAH Buat KEKASIH-NYA

"Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Allah berfirman (yang bermaksud): "Sesiapa yang memusuhi kekasih-Ku, maka Aku menyatakan perang kepadanya. Tidaklah seorang hamba mendekatkan diri kepada-Ku dengan sesuatu yang lebih aku sukai daripada apa yang Aku wajibkan atasnya. Tidak henti-henti hamba-Ku mendekatkan diri dengan amalan-amalan sunnah sehingga Aku mencintai-Nya. Jika Aku telah mencintanya, maka Aku menjadi pendengarannyayang dengannya ia mendengar, menjadi penglihatannya yang dengannya ia melihat, menjadi tangannya yang dengannya ia memegang, menjadi kakinya yang dengannnya ia berjalan. Jika ia meminta kepada-Ku, nescaya aku mengabulkannyadan jika ia meminta perlindungan kepada-Ku, nescaya Aku melindunginya. Aku tidak pernah teragak-agak dalam sesuatu yang aku putuskan, seperti teragak-agaknya Aku untuk mewafatkannya sebab dia benci akan kematian sedangkan Aku pula benci umtuk menyakiti hatinya."'
(Riwayat al-Bukhari, hadis sahih)
:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...