Tuesday, 31 January 2012

$$TrEnDy vs AnGGuN$$

“Hai Nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: “Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka”. Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, kerana itu mereka tidak diganggu. Dan ALLAH adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. (QS 33:59) Ayat diataskah yang mendasari keputusan itu? Atau hanya sekadar trend mode saat ini? Kerana mulai banyak para perempuan yang menggunakannya saat ini, walaupun cara menggunakannya masih belum benar–benar sesuai syariat. Yah… masih lumayanlah dibandingkan dengan yang sama sekali belum menggunakannya. Jadi pilihlah.. NAK REDHA ALLAH KE REDHA MANUSIA??? REDHA ALLAH MEMBAWA KE SYURGA.. REDHA MANUSIA...???? KITA PEMUDA PEMUDI ISLAM... KITA UMAT ISLAM PEDULI... ALLAHU AKBAR...!!!

:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

@Zikir -zikir HaRiAn@


:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

YA ALLAH, Jauhkanlah Aku Dprd Tipu Daya Syaitan

Firmah ALLAH s.w.t dlm ayat 1 hgg 6 surah al-nas yg b'mksd: "Katakanlah (wahai Muhammad): 'Aku b'lindung kpd (Allah) Pemelihara Sekalian manusia. Yang menguasai sekalian manusia. Tuhan yg berhak disembah oleh sekalian manusia. Daripada kejahatan pembisik' penghasut yg timbul tenggelam. Yang melemparkan bisikan dan hasutan ke dalam hati manusia. (Iaitu pembisik dan Penghasut) dalam kalangan jin dan manusia.
:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

#BuDaK ZaMaN SeKaRaNg#

Cikgu mengajar di dpn Dia buat mesyuarat di belakang Org lain baca buku, Dia asyik tido mmnjang Bila peksa dh dkt, pegang buku tak lekang EH,, kenapa study? Pergilah sembang Cikgu tanya ini, semua dia tak ingat Alasan Dia bg, cikgu ajar laju sgt Orang ajak pergi perpustakaan, dia kata penat Tapi....kalau datiing, amboi! punyalah ligat Bila peksa sudah, barulah Gelabah mcm tapir kena sengat Mulalah cari buku nk study cepat Baru sedar otak itu dh berkarat!
Dulu tak pernah pun ingat dekat buku Entah2 rupa buku pun tak tahu Sekarang barulah kabut makan pun tak lalu Mana yang tak tahu Mulalah nk meniru HA..... dkt rumah nnt..... Bersedia nk tibai dgn batang penyapu! HAHAHAHHAAHAHAHHAHA....ITULAH BUDAK ZAMAN SEKARANG!
:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

Saturday, 28 January 2012

Masihkah anda ingat ttg andaian kiamat yg akan t'jd pd thun 2012

Masih ingat andaian kiamat 2012 ? Tahun ni kan?? JANGAN percaya lagi !!!!! Sebab Kiamat menurut Agama Islam ... ... ... ... ... ... ... ... - Kemunculan Imam Mahdi - Kemunculan Dajjal - Keturunan Hazrat Isa (AS) - Kemunculan Yakjuj Dan Makjuj - Terbitnya matahari dari Barat ke Timur - Pintu pengampunan akan ditutup - Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya - Kabus selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya - Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan, - Kemusnahan Kabah, - Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap, - Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & org2 kafir akan mati bersama kiamat, semua gunung & bangunan akan runtuh - Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi pada jarak 1jengkal atas kepala. Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda: "Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di Syurga baginya pada hari penghakiman kelak." Kita selalu kirim mcm2 bende kat fb, tapi bila kirim yang berkaitan dengan ibadah mesti berfikir-fikir. Allah berfirman : "Jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari SyurgaKu"

:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

Harta Berharga Bagi Seorang Isteri

Bagi seorang wanita, harta yang paling berharga di dalam hidup ini adalah seorang suami yang soleh. Kepadanyalah, seorang isteri akan merasakan kebahagian di dalam hidupnya dan di Akhirat kelak. Keberuntungan yang akan diterima seorang isteri, jika dia menyakini hidupnya, memberikan segala cinta, perhatian, dan kasih sayangnya kepada suami yang soleh. Kerana pada diri si suamilah, seorang isteri akan mendapatkan apa yang didambanya; Ketenangan, keteduhan, kedamaian, perlindungan dan cinta serta sayang. Suami yang soleh adalah seorang yang dapat membahagiakan isteri dan anaknya, serta keluarganya baik di dunia ini ataupun di Akhirat kelak. Seorang suami yang soleh tidak akan memberi makan isteri dan anak-anaknya kecuali dengan harta yang halal.Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu menjaga amanah yang diberikan kepadanya. Dan isteri adalah amanah yang diberikan kepada seorang lelaki yang menjadi suaminya. Suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu memperlakukan isteri dan anaknya dengan sifat-sifat yang terpuji, seorang suami yang soleh akan selalu memperlakukan isterinya dengan sabar; sabar dengan setiap kesalahan-kesalahan isterinya, dan memperlakukan isterinya dengan kelembutan dan penuh maaf saat isteri dipenuhi dengan emosi dan kemarahan. Suami yang soleh adalah suami yang mampu menjadi pemimpin di dalam rumah tangganya. Seorang suami bagaikan pemerintah di dalam rumah tangganya, seorang suami yang soleh adalah yang mampu memperhatikan hak dan kepentingan rakyatnya di dalam pemerintahan yang dipimpinnya, iaitu isterinya. Seorang suami yang soleh akan selalu mampu bersikap bijaksana di dalam tindakannya, menghargai pendapat isterinya, dan jika terjadi perbezaan pendapat dengan isterinya, dengan sikap terpuji dan penuh cinta kasih menghargai pendapat sang isteri, serta mencari titik temu bersama dalam kerangka yang diperintahkan oleh Allah dan mejauhi segala yang dilarang oleh Allah. Seorang suami yang soleh akan selalu mampu menjadi teladan terpuji buat isteri dan anak-anaknya. Mampu menumbuhkan kebiasaan-kebiasaan yang baik, dan mendidik diri, isteri, dan anak-anaknya untuk menapak di jalan-jalan yang menuju keredhaan Allah. Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat dirinya, isterinya dan anak-anaknya mencintai ilmu, menguasai ilmu dan mampu mengamalkannya, menjadikan ilmu yang diperolehnya itu bermanfaat bagi bangsa, negara, dan agamanya. Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang mampu membuat isterinya dan anak-anaknya tumbuh, dan berkembang menjadi peribadi yang luar biasa serta menapak tangga-tangga kejayaan di dunia ini dan Akhirat kelak. Seorang suami yang soleh adalah seorang suami yang akan selalu menjaga isteri dan anaknya dari api neraka
:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

Jom Tutup Aurat

Lagi Gambaran Mengenai Aurat Perempuan.. Aurat wanita adalah seluruh anggota tubuhnya kecuali wajah dan dua telapak tangannya. Leher dan rambutnya adalah aurat di hadapan lelaki ajnabi (bukan mahram) walaupun sehelai. Pendek kata, dari hujung rambut sampai hujung kaki kecuali wajah dan dua telapak tangan adalah aurat yang wajib ditutup. Hal ini berlandaskan firman Allah Subhanahu wa Ta’ala, “Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [An-Nur :31]
:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

Ya Allah, Lindungilah Aku Dan Keluargaku Drpd M'lakukan Dosa

Abdullah Bin Abi Aufa r.a menceritakan: Rasulullah s.a.w. keluar bertemu kami pd suatu hari. Baginda ddk lalu b'sbda yg b'mksd: "s'siapa yg m'punyai hajat kpd Allah atau kpd manusia, hndklah dia b'wuduk dn m'perelokkan wuduknya, kemudian tunaikan solat dua rakaat, seterusnya memuji Allah, b'selawat ke atas Nabi s.a.w. dan m'ngucpkn, 'Tiada Tuhan yg layak d'perhambakandiri (ini) m;lainkan (kpd) Allah, Yang Maha Bijaksana, lagi Maha Mulia, Maha Suci Allah, Tuhan Arasy yg hebat. Segala puji bg Allah, Tuhan (yang m'ngurus) semesta alam. Aku m'mohon kpd-Mu pmberian rahmat-Mu, k'pstian k'ampunan-Mu, dn k'mnangan drpd segala k'baikan, dn k'selamatan drpd segala dosa. janagn biarkan diriku b'dosa m'lainkan Kau ampunkan. Tiada k'susahan m'lainkan Kau bukakan jalan keluar. Jangan biarkan aku b'hajat t'hadap perkara yg Kau redai m'lainkan Kau tunaikan, wahai Yang Sebaik-baik Penyayang."' (Riwayat Al-Tarmizi)




:) Terima Kasih sudi bertandang disini (:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...